6 martie 2013

Politica românească: scenetă în două acte care se repetă la nesfârșit



Politica românească. O scenetă în două acte care se repetă. Distribuția diferă, scenariul e același. Am miopie eu și nu văd schimbările? A venit un nou guvern. Nu suntem cumva la fel de proști și nemâncați? Încep să am impresia că ăștia se mai schimbă de la putere doar pentru că obosesc și vor ceva timp liber să cheltuie prin Caraibe. Votăm x pentru că nu mai vrem y și votăm y pentru că nu mai vrem x. Sunt șanse să apară un z în ecuație? Când?

Am fost la referendum să-mi anulez votul. Nu pentru că l-aș fi vrut pe Băsescu la loc sau demis, nu pentru că aș fi vrut să-l văd pe Crin sus. Ca cetățean onorabil consider că e ca și cum plătești o factură. Sunt întrebat, merg să răspund. Că se strâng 50, nu se strâng, nu mă interesează. Mi-am anulat votul pentru că ambele scenarii post-referendum mi se par în egală măsură zadarnice ca soluții pentru un trai mai bun. Ca soluție pentru ca noi, fraierii ăștia mici. Cifrele din statistice.

De ce a fost referendumul nereușit pe barba usl?

Simplu! Cine vine în locul pdl? Cine a fost înlocuit de pdl. Și cum nu-mi aduc aminte de vremuri mai bune, unde e schimbarea? Clasa politică a devenit un cerc vicios și în egală măsură, impenetrabil. Poți să-l spargi? Alegeri libere? Vrăjeală mai mare decât aceste garanții ale democrației nu găsești. De ce? O să ziceți: candidează, băi boule, tu și înlocuiește-i pe fraieri dacă ești mai bun. În regulă. Garanții democrației îmi permit să candidez. Dar de unde bani de dat biscuiți la fraieri? Că ne-au adus ăștia într-un stadiu de degradare atât de primitv încât omul a ajuns să voteze pe napolitane. Și cum nu sunt un colos financiar, tata nu a fost securist să aibe munți de bani, cum nu am făcut afaceri cu statul, de unde bani de aruncat în campanii electorale? Ăștia de unde au bani? De la oameni de afaceri care, au și ei interesele lor. Dacă aș da mâna într-un astfel de contract nu aș fi mai presus de ei. Deci? Poți să fii deștept foc. Până nu dă foamea în populație, nu va vota nimeni o idee. Vor vota pe sacoșe.

Și uite cam așa clasa politică a polarizat în 2 sfere în jurul cărora orbitează tot felul de proști care mă fac pe mine băsist sau usl-ist. Sferele de față sunt la fel de strălucitoare și guvernează prin rotație. X și Y. Când X e la putere, Y latră cu ajutorul instrumentelor suspuse și câștigă. În următorii 4 ani, X latră despre eșecul lui Y și ajunge din nou la putere. Pentru că românul uită repede, nu mai știe că l-a ales pe Y din vina lui X și acum îl va vota pe X din cauza lui Y. Care-i diferența? 4 ani, 8 ani. E relativă. Și tot așa o să rămâneți în vânt, ronțăind la oase. Nu vă rămâne decât să înjurați prin comentarii, să deschideți televizorul și să aflați dacă soția lui pepe a născut un copil sau un marțian. Nu vă rămâne decât să vă alegeți tiranii după ce își fac nevoile în creierii voștri prin televizor. Contați pentru că sunteți cifre. În rest nimeni nu vrea să vă cunoască. Ei vor să știu că munciți pe 6 milioane și cam atât.

Vom plăti cea mai scumpă autostradă DIN LUME prin intermediul usl-istului cu masca de chirurg, oprescu. Noi, aici, în estul Europei. Această fascinantă țară, rai pentru pungașii ăștia. Suntem foarte proști. Fiica președintelui se căsătorește cu porumbei albi la Palatul Știrbei cu regi ai asfaltului domnișori de onoare. Poate vine și bercea într-o permisie să dea cu dolari pe Aurel Tămaș. Uitați-vă în portofel, români. E gol? De ce oare? Furtul e pe față și portofelul vostru e gol. Deschide televizorul și dormi în continuare. Cască gura și judecă de pe canapea totul. Ești cel mai tare și cel mai deștept, numai că de la 7 ești în picioare, să le fii sclav. Dar tu ești deștept, îți dau voie să trăiești cu gândul ăsta. Noi suntem niște extremiști antisociali și periculoși. Nu vrei cu noi. Nu ești pregătit pentru doza noastră de adevăr. Nu vrei să recunoști cât de prost ești. Mergi cu cei care se mulțumesc cu tine așa fraier și lasă-i în urmă pe cei care-ți pun pe masă o idee să o rumegi.

Ion Negoiaș

Niciun comentariu:


Postări populare